Rijkswaterstaat (RWS) heeft een zeer uitgesproken mening over duurzaamheid. Duurzaam aankopen is één van de voorbeelden die zij willen stellen voor de industrie.
Toen het dak van de RWS kantoren aan vernieuwing toe was kwamen de woningmaatschappij Welling Bouw en de aannemer Daktaal met het Derbipure-membraan als oplossing voor het hitteprobleem binnenin het gebouw, bovendien hielp het ook de energiekosten te drukken.
De witte weerkaatsende coating van de Derbipure, het eerste plantaardige niet-bitumineuse waterdichtingsmembraan, reflecteert 81% van de zonnestralen. Dit resulteert in een belangrijke passieve koeling binnenin het gebouw. Doordat de airconditioningsystemen minder moeten werken heeft men lagere energiekosten.
De lange levensduur van een Derbipure-dak in combinatie met zijn ecologische eigenschappen en zijn productie welke gebaseerd is op hernieuwbare grondstoffen maakt dat de ecologische voetafdruk van het gebouw drastisch verlaagd wordt.
Binnen de bouwwereld genieten de Derbigum-dakbanen best wat naamsbekendheid en een goede reputatie. Bij de particulier liggen de kaarten een beetje anders. Daarom heeft Derbigum besloten om een grote nationale mediacampagne op te starten.
Via een nationale televisiecampagne op VTM, Q2 en CAZ voor Vlaanderen en La Une, La Deux en AB3 voor Wallonië, paginagrote reclame in verschillende bouwtijdschriften en een partneriaat met het magazine Livios voor meer zichtbaarheid online en in de gedrukte pers, wil Derbigum zijn naamsbekendheid vergroten.
In een duidelijke publi-reportage worden kort de verschillende voordelen van de Derbigum-dakbanen aangehaald én de voordelen om met een Derbigum-professional te werken. De grotere naamsbekendheid bij het grote publiek zullen ook de professionele Derbigum-plaatsers helpen in hun werkzaamheden.